Ștefan Popa Popa´s, unul dintre cei mai cunoscuți caricaturiști din lume și cel mai important caricaturist român nu este de acord cu modul cum făceau caricatură cei de la revista Charlie Hebdo


                                                                                                                                                                                                                                        Ștefan Popa Popa´s, unul dintre cei mai cunoscuți caricaturiști din lume și cel mai important caricaturist român nu este de acord cu modul cum făceau caricatură cei de la revista Charlie Hebdo. Deși prieten cu cei patru mari caricaturiști uciși în timpul sângerosului atentat, cu Jean Cabut, cunoscut drept Cabu, Bernard Velhac poreclit Tignous, Georges Wolinski și directorul publicației Stéphane Charbonnier, caricaturistul român a declarat:

„Eram la un festival de caricatură, la Saint-Estève (Franţa), la începutul anilor ’90. În prima zi, toţi caricaturiştii, veniţi din toată lumea, am fost invitaţi la un restaurant. Wolinski era preşedintele de onoare al acelui festival. La un moment dat, în restaurant am fost rugat să fac nişte portrete, însă, pentru că nu eram pregătit cu multe blocuri de desen, am început să desenez pe farfurii. În final, am lăsat restaurantul fără o sută şi ceva de farfurii. L-am eclipsat atunci pe Wolinski, care a amintit de multe ori de acel eveniment. Am stat împreună zece zile şi zece nopţi...Într-o democrație, trebuie să respecți pe toată lumea. Nu poți tu catolic să te legi de musulmani și să faci nu știu ce, nu este de bun-simț. Trebuie să faci caricatură până la limita de bun-simț. Nu au făcut bine că au continuat cu acele caricaturi, mai ales după ce au fost amenințați. ”
            În fotografie Ștefan Popa Popa´s prezintă desenul făcut de Wolinski pentru el și alăturat o poză care îi prezintă pe cei doi la un eveniment internațional.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieți comentariul aici